Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-22

Min dag i bilder osv

Öj!

Är slut som artist. Fortfarande inte frisk och har haft en ganska intensiv dag. Börjar bli dags att träna igen nu om jag inte ska få parkeringsböter under Långa Lugnet.

Apropå träning så har jag redan börja fundera på nästa års vinterträning. Sjukt egentligen men det har faktiskt legat och grott lite i min skalle i någon vecka redan. Tänkte experimentera rejält till nästa år, men måste försöka hålla borta dom där tankarna ett tag till. Typ till september i alla fall. Skadar ju inte att planera och förbereda sig och i det här fallet så behöver jag lite tid för förberedelse också. Men fan. Nu är det säsong och på lördag har jag Långa Lugnet på hemmaplan!

Vaknade i morse av att sängen var tom och frugan borta alltså. Kollade telefonen och såg ett SMS om att hon skulle jobba 07-15. Hade förmånen att vakna typ halv åtta i morse och fick nästan åtta och en halv timmes sömn. Det här med att bo på hotell och ha tråkigt kanske inte är så dumt ändå?

Planen för dagen var att 10:00 gå på stan och köpa present till Ebbahs kompis, sedan åka hem för att Ebbah skulle kunna byta om till badkalaset som började 11:00 på Lugnet. Går till stan efter frukosten bara för att inse att det är söndag och affärerna öppnar 12 då. Tillbaka till hotellet med ungarna och in i bilen och rattade mot ICA Maxi istället. Hittade presenter, åkte hem, packade om och stack till Lugnet. Stressade och något sena kom vi dit.

Filip hade fått ont i örat under morgonen så vi åkte till Ronya på jobbet (akuten). Dels för att hälsa på men även låta henne bedöma hur vi skulle göra. Fick en tid hos vårdcentralen 14:20.

Ebbah skulle hämtas 13:00 så jag tog med Filip och Frida till Lugnet för att äta mat och fördriva lite tid innan vi skulle hämta Ebbah.
Tidsfördriv och mat på Lugnet.

Det visade sig när Ebbah kom ut från badkalaset att hon inte alls skulle med oss utan ville följa med födelsedagsbarnet hem och leka istället. Så Frida, Filip och jag hade ytterligare tid att slå ihjäl innan vi nu skulle till vårdcentralen med Filips öra. Och Filip.
På lekplatsen på Lugnet slaktade vi så 40 minuter genom att ha buskul. Träffade lite grannar från tiden i Hosjöstrand också. Filips lekkamrat från den tiden så det var kul att återses. Filip och jag tävlade i att hoppa längst från gungan och jag vann!!!

När vi varit på vårdcentralen och kommit tillbaka till hotellet så startade jag snabbt datorn och hann se 2½ varv av världscupen i MTB. Nino Schurter spurtslog Julien Absalon i herrklassen och Emil Lindgren blev 87:a. Inte alls vad han hoppats på misstänker jag.
Emil Linde blev 35:a i U23-klassen men i damelit gick det superbra för vår Jenny Rissveds. Jag såg ju tyvärr inte loppet men läste att hon tagit ledningen, vurpade hårt och låg sexa innan hon avslutade superstarkt och gick in som tvåa!!! I elit alltså. Helt sjukt bra.  Jenny låg femma när dom gick ut på sista varvet men slutade alltså som tvåa genom att vara snabbast av alla dom sista två varven.
Alexandra Engen hade väl inte sin bästa dag och slutade som 52:a. Linn Gustafzzon bröt loppet i damer U23.
Vill ni se repriserna så ser ni damernas lopp här: http://beta.redbull.tv/live/AP-1KR6HRJW11W11/segment/AP-1KTP4KNQS2111/uci-mountain-bike-world-cup
och herrarnas lopp här: http://beta.redbull.tv/live/AP-1KR6HRJW11W11/segment/AP-1KTP4KU292111/uci-mountain-bike-world-cup

Hann också se Girot hemma i huset där vi är nu. Har inte Eurosport på hotellet och det är ju så mycket skönare att vara hemma... Så vi är här ett tag. På girot så blev det en rysk skrällseger i bergstempot. Bra gjort av Alexander Foliforov som tar sin första proffsseger i och med detta. Lite kul med en generationsväxling överlag, men ett bergstempo ser man ju sällan någon skräll på.

2 kommentarer:

  1. Jag brukar tycka att jag är ute i god tid när det gäller att planera vinterträningen, men du är nog värre :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är inte riktigt planering, utan mer visioner och grundtänk. :)

      Radera