Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-03

Blogg

Köpte godis och läsk från thairestaurangen idag. Dom har en liten thai market därinne också nämligen. Och varför bara köpa samma läsk och samma godis varje gång? Öppna sinnena, vidga vyerna och så vidare. Jag la ett gäng godisar i skålen på mitt kontor också, brukar ibland göra så för att kollegorna ska få äta lite godis och bli glada. Om jag hade lagt typ Dumle där så hade dom ju gått åt ganska snabbt, men nu tittar istället kollegorna skeptiskt på skålen. Vissa frågar vad det är i och när jag berättar så går dom därifrån tomhänta. Så fungerar våra  fördomar och rädslor för det okända. Ingen tog en enda under hela eftermiddagen.
Ska jag vara helt ärlig så var det väl inte dom godaste godisarna jag ätit heller, men det vet man ju inte innan man smakat. Dom är ändå helt ok.

Cyklade hem också. Hade sällskap av en cyklist ett tag. Rätt trevligt sådär utan att vi sa något, bara ett enkelt "ha det gött" när våra vägar skiljdes åt. Jag möter och kommer ifatt en del cyklister nu för tiden, så härligt att se folk som delar samma intresse som jag.

Mötte upp Filip vid hans fotbollsträning och vi tog sällskap hem. Han tränar på att cykla utan att hålla i händerna, rekordet är 38 sekunder.

Nu på kvällen så har vi mest ägnat oss åt hushållssysslor, inte så kul att blogga om.

Imorgon så siktar jag på att köra Le Peloton. Dom kör nämligen på onsdagen istället för torsdagen eftersom torsdagen är en röd dag. Det blir fett!

1 kommentar:

  1. Du får sätta en skål på mitt jobb o jag lovar att tömma den! Godis skall ätas vare sig det är gott eller inte! ;)

    SvaraRadera