Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-13

Väckningspass med nya pedaler

Nya pedalerna på Monarken.

God morgon cykelvänner!

Nu är jag verkligen vaken. Vaknade ju egentligen 05:33 redan, men med tanke på hur trött jag var så var det väl först efter väckningspasset som jag var vaken på riktigt. Idag bestod väckningspasset av två stycken tiominutersintervaller på 300 monarkwatt. Sista halvminuten så körde jag med 500 watt och efter det så trampade jag ur benen i fyra minuter. 27 minuter, 12 sekunder och sex tiondelar långt blev passet.

Måste ändå säga att passet gick oväntat bra. Visserligen kändes benen fortfarande lite småsega och framförallt stela, men det kändes ändå kraftfullt på något vis. Hopp finns alltså!

Nu sitter jag på bussen mot jobbet och bloggar igen, försöker använda all tid jag har just nu känns det som. Tänkte väl blogga igår kväll också men hann inte. Det har varit en stressig skitvecka egentligen.

Igår så köpte jag dom där pedalerna, det blev XTR denna gång. Körde ju XT innan men råkade sälja dom med min MTB så plötsligt behövde jag ett par nya. Köpte också två bromsskivor, Ashima Di2, och två kassetter (Ultegra och XT). Ingen billig dag direkt.

Alla torsdagars höjdpunkt: Ebbahs ridning. Igår agerade den faktiskt en riktig skön andhämtningspaus.

När jag var på väg hem för sista gången igår så kom domedagskallfronten. Den som är på väg ner mot Skövde och Billingeracet just nu. Men till min stora besvikelse så har det fortfarande inte regnat något. Jag kanske får nöja mig med att det i alla fall blir kallt imorgon...

Hoppas att ni får en bra dag, det tänker jag ha. Först stressa lagom på jobbet och sedan åker jag ner med Jimmy Bodin till Skövde i eftermiddag och så spenderar vi kvällen och natten på Billingehus. Hotellet vid tävlingsplatsen.
Det blir nog king det!

3 kommentarer:

  1. En recension på pedalerna sen, bättre än XT?

    SvaraRadera
  2. Vi hade också brutal kallfront här, men det vänder nu. Vankas dock regn lagom till Skandis GP ihelgen, yey...

    SvaraRadera
  3. Vore trevlig med en recension på Ashima-skivorna också. Har provat dem själv men skulle vara kul med någon med lite mer fart på hojen gav en åsikt :-)

    SvaraRadera