Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-28

Så här dåliga förberedelser har jag nog aldrig haft

Hej och godmorgon!

Alltså, det måste vara väldigt länge sedan som jag ska köra en tävling med så här dåliga förberedelser. Jag brukar ju annars vara en som gillar att förbereda mig.

Insåg igår kväll, när jag var och duschade hos mamma, att jag inte har rakat benen. Skiter i det.
Jag har ingen som langar dricka åt mig idag.
Jag har laddat upp med en massa sjukdagar och nästan ingen träning alls på två veckor.
Jag har haft en stressvecka på jobbet. Så pass illa att jag till slut gav upp igår och tog med mig jobb hem. När jag nu ska få tid till att jobba?!?!?
Det här med att vattnet inte fungerar är ju också ett jäkla stressmoment.
Tänkte igår att även om allt annat skiter sig så kan man ju alltid sköta kost och vätska. Åt en lätt frukost igår, stressade på jobbet så lunchen blev efter två och sedan en lätt middag halv tolv i natt...
Jag har inte ens läst PM:et för tävlingen.
Såg igår kväll att det satt en skylt om spurtpris på Lugnet, så det är väl något sådant också.
JAG VET INTE ENS NÄR STARTEN GÅR IDAG!

Ja, nä. Det blir som det blir idag, men det ska bli kul att få cykla och sladda på hemmaplan. Ska bara ta och läsa det där PM:et först.

Körde faktiskt ett väckningspass igår i alla fall. Så helt nollad i förberedelserna är jag ju inte. Även om passet började 21 på kvällen... Egentligen ska man ju skita i väckningspass om dom riskerar att bli sena och stressade. Bättre då att vila egentligen. Men igår var allt annat i mitt liv så stressigt att jag tänkte att den där dryga timmen i cykelsadeln är precis vad jag behöver.

Passade på att köra allt som är nytt på grund av regnet. Nu har det regnat igår kväll/i natt. Men så här såg det ut på dom värsta ställena igår:
Svårcyklat. Men det där är också det värsta och totalt kan det väl kanske röra sig om en eller ett par procent av banan. Så 98-99% är ju bättre. Typ 95% av banan är helt okej även om det är blött och halt givetvis.

Nä, nu ska jag se om mina tävlingskläder är tvättade, läsa PM och fixa lite. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar