Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-29

Långa Lugnet i siffror

Hej Cykelvänner!

Ah. Det ligger på här hemma med det mesta mest hela tiden. Men tänkte ändå visa lite siffror och annat från igår. Vi börjar med en film från Wallriden på Långa Lugnet igår. Fotat av Lina:


Sedan så fick jag några till bilder igår kväll också, från Eva Önnemar:
Jag lovade ju att jag skulle ut och ha kul igår, ser väl ut som om jag lyckades med det?!

Det ser lite mer ansträngt ut på dom där sista bilderna...

Igår använde jag en ny klocka från Garmin för första gången. Garmin Forerunner 735XT heter den och är så här (Bianchi-) fin:
Finns också i helsvart om man hellre gillar sånt.

En stor fördel med denna jämfört med den 920 som jag haft är att denna är ännu lättare och väger in på 44 gram, jämfört med 61 som 920XT väger. Dessutom är urtavlan lite mindre vilket gör den skönare på handleden när man cyklar MTB. Nu tävlade jag med pulsband, men den här klockan mäter också pulsen vid handleden så man kan se vilken puls man har under tiden som klockan är på. Smidigt för att till exempel kolla vilopuls eller se hur aktiv man är under ett helt dygn.

Hur som helst, ni vill ju se siffror, eller hur? Här kommer översikten:

Klickar ni på "Visa detaljer" så kan ni se allt. Som att snittpulsen var 165 (86% av max), att maxpulsen var 189 (98,4% av max). Träningseffekten blev 5.0 (överdriven träning) och klockan sa 72 timmars återhämtning efter loppet... Topphastigheten 64.1 är väl helt okej också.

Nu hade jag inte ställt in allt i klockan, men en sak den gjorde igår var att ta varvtider var 5:e kilometer och det kan ju vara rätt intressant att kika på i efterhand:
Det krävs ju ingen raketforskare för att se att min farthållningsstrategi för dagen var allt annat än optimal. Speciellt mellan kilometer 5 och 15 så brände jag för mycket krut. Men även mellan kilometer 15 och 25 så låg jag högt. Ibland måste man ju göra det för att gå med i en bra grupp och så vidare. Men med tanke på hur dåligt jag tränat senaste två veckorna så var jag väl inte riktigt redo för två mil pangpang helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar