Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-03

20 min 15/15

Dagens jobbpendling i en höjd- och pulskurva.

Det 15/15 står för i det här fallet är att jag maxade 15 sekunder, följt av cykling på halvfart i 15 sekunder. Detta upprepade jag så under 20 minuter av min jobbpendling idag. Lite seg i starten givetvis, tidig morgon, före frukost och så vidare. Men ändå ganska bra pang i buggarna. Snittpulsen landade på 169 (88% av max) och när jag på jobbet skulle ta av skoöverdragen så var krampen nära.
Bra pass!

Det fina med den här typen av pass är att det inte blir lika tråkigt som om man nöter igenom en enda lång tjugominutersintervall. Pulsen håller sig högt uppe trots att man "vilar" halva intervallen och eftersom man maxar halva tjugominutersintervallen så blir det tio minuter med rätt hög effekt.

I cykelkällar'n.

Frukost på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar