Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-15

Trött, seg och sliten

God kväll cykelvänner!

Idag har jag verkligen fått betala priset för att jag körde långt långlopp igår och sov för lite i natt. Har varit så himla trött och seg. Kände ändå att det kunde vara bra att få lite cirkulation i systemet så jag gick till mataffären och handlade. Det tog 37 minuter att gå dit. Väl där så var jag ju helt slut och på hemvägen så hade jag utöver barnvagnen också tre tunga matkassar och motvind. 

Men det var nog bra för mig ändå det där. Frida somnade i vagnen när vi nästan var hemma och sedan så sov hon i två timmar ungefär. Filip har varit hos en kompis och Ebbah har haft en kompis här hemma. Så det har varit ganska lugnt för mig. Råkade väl blunda någon minut där när Frida sov också, men det var verkligen inte många minuter. Slocknade väl mer eller mindre av tröttheten bara. 

Ebbah passade på att träna lite också när vi var på väg till affären. Bra tryck i buggarna!

Har lyckats skrapa ihop resterna av mig själv tillräckligt mycket för att laga lite mat, ta hand om Frida, fixa lite i trädgården, tvätta lite kläder och tvätta cykeln också. 13221 steg står det på klockan, så en rätt aktiv dag trots att jag är sopslut.

Nu när Ronya är i Stockholm några dagar så innebär det ju faktiskt att jag kommer sova lite mer än jag gjort senaste tiden. Detta eftersom jag inte behöver tvinga mig iväg till jobbet tidigt på morgonen, utan går upp samtidigt som barnen och lämnar dom på dagis och eventuellt skolan om dom inte cyklar.
Den gånga veckan landar sömnen på prick 6 timmar per natt i snitt. Hade som jag tidigare sagt en rätt tuff vecka. Nu hoppas jag att det blir lite bättre förutsättningar dom här två veckorna inför Långa Lugnet, så kommer benen nog att bli sprättiga och fina.

Idag har läst lite resultatlistor också, alltid lika kul. När vi tvingades skaffa chip genom SCF så trodde jag faktiskt att vi skulle få ut mer av chipen än vi fått. Fortfarande så tar det lång tid med resultatlistor, varvtider och annat saknas oftast och något vidare mervärde tycker jag inte att vi har fått.

För att avsluta det här inlägget i en mer positiv anda så måste jag säga att jag är riktigt nöjd med hur jag genomförde Billingeracet och att jag med träningen lyckades få till bra ben precis när jag behövde det. Så himla skönt kvitto.
Likaså finns det annat som var riktigt bra under loppet. Mycket bättre än i fjol. Skönt, kul och motiverande!

1 kommentar:

  1. Grymt kört, jag längtar tills jag blir vuxen och mogen för att börja köra mtb och långloppa!

    SvaraRadera