Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-09

Vardag igen

Godmorgon!

Jag är vaken, men inte mycket mer än så. Sitter på bussen och är på väg till jobbet efter en högintensiv start på dagen. Dock ingen träning, bara stressad. Vaknade "försent" i morse för att jag la mig försent igår för att jag blev pigg på kvällen vilket kan bero på att jag drack Coca Cola. Inget som är vetenskapligt bevisat, men koffein är något jag bör undvika kvällstid...
Träningen denna vecka blir av lättare typ och jag har faktiskt vilat igår, vilar också idag och på torsdag. Så tre vilodagar på kort tid. Det är dags för farbror att bli pigg igen.

Bild från bankoll på Billingeracets bana i fjol.

Den här veckan avgörs ju Billingeracet, Långloppscupens första deltävling. Jag har därför desperat försökt lura i min skalle att Lidingöloppets katastrofdåliga känsla inte alls kommer påverka mitt resultat kommande helg. Saker som att tävlingen inte är lika snabb, därför behövs inte samma snabbhet har jag ljugit ihop för mig själv. Eller att tävlingen kräver syreupptag i större usträckning än pangpangben, jämfört med Lidingöloppet. Eller att bara det att jag inte kommer åka bil ner på morgonen kommer göra att det kommer kännas som natt och dag i jämförelse. Ni hör ju vilka rövarhistorier jag drar för mig själv. Det handlar väl helt enkelt om att försöka se positiva saker och ha en tro på mig själv.

Det är ju faktiskt så i grund och botten också att jag inte har tränat för att vara bra på Lidingöloppet MTB, utan det är först nu till Billingeracet som jag har planerat att bli lite snabb och min förhoppning är att jag ska vara snabb på hemmatävlingen Långa Lugnet den 28:e maj. Så även om jag planerat att "inte vara bra" på Lidingöloppet så är det fortfarande lite mentalt svårt att köra en tävling och känna sig kass. Allra helst när det sker veckan innan jag vill känna mig bra. Det hade ju varit skönare att känna att jag var ganska bra och veta att jag kommer höja mig en aning än att behöva höja mig en aning från att känna mig kass.

Nåväl, ny vecka och nytt race! Det ska bli skitkul att köra Billingeracet och i fjol blev jag 23:a bland samtliga deltagare. Det borde jag kunna förbättra i år.
_________

Här kommer lite info från den före detta cyklisten Tomas Löfgren, som nu är tävlingsledare för 10MILA:
"Sveriges största orienteringsstafett, 10MILA med ca 6000 deltagare, kommer gå av stapeln på Lugnet i Falun kommande helg, den 13-15 maj. Bygget av arenan har startat och kommer fortgå hela veckan.

Skidstadion kommer vara fylld av deltagare, tält, mål-/växelfållor och publik. I skogen kommer det vara tävlande orienterare både fredag kväll och från lördag morgon fram till söndag förmiddag. Terrängen lämpar sig därmed inte för cykling under denna period då det dels kommer vara bökigt att ta sig ut på stigarna och då det dessutom föreligger kollisionsrisk i skogen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar