Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-10-12

Sportig söndag med hockey i Furudal och innebandy på Lugnet

Hej vänner!

I morse åkte vi till Furudal för att Filip skulle spela hockeymatch med sitt Falu IF mot IFK Ore. IFK Ore hade ett lag i division ett så sent som säsongen 2012-2013, det är alltså samma division som Faluns hockeylag huserar i. En ganska stor skillnad mellan orterna är väl då att Furudal har 407 invånare och Falun har 56801 invånare. Det känns som om hela Furudal lever för hockey och jag måste säga att jag älskar det.
Filip inför matchen.

Egen buss, egen hinderbana, egen skottövningsarena och givetvis... en egen ishall!

Känner inte ni också att ni vill flytta till Furudal och engagera er i hockeyn där? Eller åtminstone köpa in er på en sådan där metallskylt som visar att ni stödjer IFK Ore!? Något enstaka företag och resten är privatpersoner... Det är så himla fint sådant här så jag vet knappt vad jag ska säga.

Själva matchen då? Jo, IFK Ore var både bildligt och bokstavligt talat en storlek för stora och vann med 20-3. En skön kontrast mot Filips innebandyvinst från igår med 20-4.

För att trösta så lockade jag med att kolla innebandymatch på eftermiddagen. IBF Falun mot Höllvikens IBF. Tyvärr så drog ju matchen i Furudal lite mer tid än jag hoppats på så vi missade hela Downhill-SM. Har dock sett att Robin Wallner vann herrklassen som väntat och att Jenny Rissveds lyckades bli tvåa trots punktering.

Tyvärr så blev min bästa bild från innebandyn suddig. Precis som jag älskar hockeykulturen i Furudal så gillar jag att se folk som är riktigt bra på något utöva just det dom är bra på. På bilden ovan så gör världens bästa innebandyspelare, Rasmus Enström, mål mot Höllviken.

Falun började med att släppa in tre snabba mål för att få jobba lite. Jobbade sig sedan upp till en 7-4 ledning innan Höllviken tog ut målvakten med fyra minuter kvar. Då lyckades dom göra två mål och med ställningen 7-6 blev det ju rätt spännande på slutet men när slutsignalen gick så stod IBF Falun som segrare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar