Utförskörningen efter Norlingberg har en del stora och vassa stenar så jag tog det lugnt. Vi fortsatte till Törnbergs väg och där är det ju betydligt svårare att ta det lugnt. Det finns en liten utförsbit som har en del stenar men jag såg Jeppe styra ner sin 29:a så lätt och jag ville väl inte direkt släppa iväg honom så jag körde lite fortare än vad som skulle visa sig vara lämpligt. Kände ett genomslag i bakhjulet och kort därefter så var det slut på luft. När jag stannade och gnällde över det så passade luften i framdäcket också på att smita. Så där stod jag halvvägs ut på Törnbergs väg med dubbelpunka. Ganska snabbt så beslutade jag mig ändå för att åka på grejerna hem.
Bild på besvikelsen från mitt Instagram-flöde, följ mig gärna där!
Jesper Hjortsberg filmade lite och la upp festen på sin Instagram:
När vi började närma oss Falun så sa jag att jag ju faktiskt kunde byta hjulset och ändå köra den sista timmen. Jeppe var inte sen att hänga med och vips så blev det inte ett avbrutet pass, bara med en kort hjulbytarpaus. Att köra 23.5 kilometer med dubbelpunktering var inte helt lätt, men jag höll ändå 23.1 km/h så det gick ju inte jättesakta ändå. På med nya hjul, ut en sväng till Sundborn, hem igen och vips så hade vi nästan tre timmar på klockan.
En sista bild på grundaren av Flow CTRL
Garmindata från passet:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar