Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-10-14

Snabb morgon och tio spurter

Nöjd kille efter väl utförd morgonrutin med efterföljande träning/pendling

Förra veckan så körde jag alla pass som jag planerat att köra. Dock blev det 93 minuter färre än jag hade planerat med. Men av dessa 93 så är det bara 1 missad intervallminut och alltså 92 minuter som är uppvärmning/nedvarvning eller distans. Det viktigaste är ändå att köra kvalitetspassen, distans är inte lika viktigt. Att jag kör lite mindre distanstid än planerat så här i oktober gör mig ingenting.

I morse klappade jag till med åtta minuter från mobilens väckning till att jag startade min Garmin. Då ingick toabesök och tandborstning också. Det innebär att jag nått min målsättning (sub 10 min) när det kommer till morgoneffektiviteten. Frukost blev en lätt variant på jobbet. Efter cykling bör man äta, behövs oftast inte före kortare pass så då väljer jag att äta frukost efter pendlingen. Till jobbet så slängde jag in tio spurter på tio sekunder var, ungefär. Pulskurvan nedan använder jag för att räkna topparna så att jag verkligen fick till tio.
Dagens pendling:

1 kommentar:

  1. Tio är ett jämnt och bra tal. Lägg på två minuter så hinner du peta i dig en kaffe.//stef

    SvaraRadera