Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-10-18

Styrkefyror

Körde fyror på låg kadens igår, för mig innebär det en trampfrekvens på högst 60 varv per minut. Försökte mig på en femte intervall men hade inte pang nog för att styra hem den så jag fick vika ner mig.

När jag tränade så kollade jag på denna crosstävling, där man hedrade Amy Dombroski. Bra action:


Idag ska jag ha en riktigt härlig vilodag och återhämta mig lite. Slutet av första mellanveckan och nu börjar det spänna lite i benen, skönt det. I helgen vore det ju gött med lite distans, är det några fler som ska ut och njuta lite i helgen? Jag tänkte mig väl att köra cross, men kan även köra skogsmoppe eller racer. Hör av er!

5 kommentarer:

  1. Vad klarar du för watt till skillnad från 4:or med normal kadens?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag körde på ungefär samma faktiskt. Hade ca: 350-357 watt igår och 358 när jag senast körde fyror på "normal" kadens.

      Radera
    2. Obs att det nog var lite för ambitiöst igår då benen surnade mer än jag hoppats på.

      Radera
  2. När du anger dina watt, skriver du Monarkwatt eller "riktiga" (+7-8%)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag anger alltid äkta Monarkwatt. Alltså får man lägga till ca: 8% om man vill jämföra med många andra system.

      Radera