Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-10-16

Ibland är jag klok

Min Monark fick stå orörd igår kväll

Efter att ha känt efter ett tag och funderat lite så valde jag att använda en av veckans två vilodagar igår. Prioriterade sömn istället och gick och la mig tidigare än vad som hade blivit fallet om jag också tränat. Kände mig i kroppen som man gör när man har jobbat natt. Ni som jobbat några nätter i rad vet nog vad jag menar, ni andra borde få uppleva det. Eftersom jag visste att jag låg på minus med sömnen och insåg att det skulle bli ännu mer minus om jag kvällstränat så lät jag bli. Istället kör jag idag och imorgon, sedan vilar jag på fredag innan jag njuter av helgens två pass.
Med mitt träningsprogram med ökad träningsmängd får ju sömn och mat en större betydelse för att hålla ihop. Tränar jag mer och slarvar med sömn och kost så lär det bli pannkaka av mig. Inget fel på pannkaka, men jag vill inte bli en. Att hålla på med fem timmar sömn per natt fungerar kanske om man inte tränar mycket.

2 kommentarer: