Idag klockan 09:00 så släpps dom 12.000 platserna till Cykelvasan 2013. Förra året kraschade deras hemsida på grund av överbelastningen som blev när 9000 startplatser sålde slut inom 48 timmar. Jag tror att dessa 12.000 platser kommer säljas slut snabbare än så. Så här skriver Vasaloppet om hur anmälan går till i år:
Anmälan CykelVasan 90
Information om anmälan till CykelVasan 90 2013, som öppnar den 19 september kl. 09.00.
För att säkerställa ett smidigt och säkert flöde för anmälningarna till CykelVasan 90 gäller följande:
1) Gör en förbokning på en startplats
Gå via anmälningsrutan ”Anmäl dig här” (den blå rutan till höger). Välj lopp och registrera följande uppgifter: Namn, födelsedatum (ÅÅ MM DD) och e-postadress.
I detta läge betalas inte någon anmälningsavgift.
Ett bekräftelsemejl på startplatsen skickas efter genomförd bokning.
2) Fullfölj din anmälan
Vasaloppet skickar ut anmälningskoder till alla som har fått en startplats i loppet, dessa koder skickas ut när loppet är fulltecknat, dock tidigast på fredag 21 september.
Varje kod kommer att vara giltig i ett begränsat antal dagar. När du fått din kod, anmäler du dig på vasaloppet.se och fullföljer din anmälan med kod och betalning.
Och kanske viktigast av allt, här är sidan där du anmäler du dig till Cykelvasan 90 km 2013.
Nu är det dags att börja titta på cross via datorn igen, det kommer nämligen levereras live stream från CrossVegas!
20:00 pacific time (vilket jag tror är 5.00 på torsdagmorgonen) börjar deras webbsändning från damernas och herrarnas lopp i samband med den stora cykelmässan Interbike. Damerna startar 05:20 svensk tid och herrarna startar 06:30. Perfekt frukostunderhållning imorgon alltså. Skönt att kickstarta igång denna CX-säsong!
Tävlingen är typiskt amerikansk, vilket betyder typiskt snabb. Det brukar alltid vara grymt många deltagare och väldigt stor publik på denna kvällstävling med spännande tävlingar som följd.
För att se live stream från CrossVega, klicka här. Skulle det inte fungera så klicka här för mer info/alternativ stream.
Jag sitter nu ombytt efter 4½ sköna timmar sömn och tänkte köra en tempopendling till jobbet med B-crossen. Har känt mig trött, seg och sliten den senaste tiden och tror att lite cykling är nog det enda som kan råda bot på den känslan. Att sova för lite hjälper nog tyvärr inte, men gjort är gjort. Förra veckan innehöll två träningar, plus en cykling till jobbet. Denna vecka är än så länge blank i träningsdagboken då jag inte har cyklat sedan DM i lördags.
Min svacka är nog mer mental än fysisk, så ett fortsatt underhåll av fysiken är nog inte fy skam. Skallen skulle nog behöva ett skönt distanspass för att hamna rätt igen. Mycket mer än så kräver jag inte, men när ska jag ha tid till detta? Något annat som kan piffa upp en trött skalle är givetvis nya prylar, vilket jag har på gång till A-crossen redan idag.
Vi kör en snabbgenomgång av kvällen igår också:
Sonen och jag skulle till Leksand för att kika på hockey. Innan vi åkte till Leksand så gjorde vi ett stopp på Velodromen för att jag skulle presentera ett förslag till ny dalaserie i landsväg, för styrelsen i Dalarnas Cykelförbund. Givetvis tog det längre tid än jag tänkt mig, men sonen satt snällt och tittade på cyklisternas träning hela tiden. Ett litet avbrott i mötet gjorde jag för att titta till honom och sedan när jag lämnade mötet så mötte jag honom i trappen. Skönt att han har mitt tålamod, en bra uppfostran och cykelintresse!
Förslaget verkade gå hem hos de som närvarade på mötet!
Vi drog vidare till Leksand för att se på Leksands IF mot Tingsryd med Jesper Hjortsberg och Lars Bleckur. Leksand låg under med 0-1 när vi var på väg dit. När jag skickade ett SMS om att vi parkerat så kvitterade Leksand och när vi kom in i hallen så hann vi precis se Leksand göra 2-1. Leksand vann till slut matchen med 5-3, mycket tack vare att jag och min son var på plats givetvis.
Den mäktiga buss-ismaskinen
Just ismaskinerna och korv med bröd är nog dom två viktigaste sakerna för en lyckad hockeymatch, om ni frågar min son.
Hösten brukar alltid vara seg tycker jag. Man får pressa huvudet extra mycket för att orka ta cykeln istället för bilen till jobbet!
SvaraRadera