Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-08-03


På bilden syns en suddig Martin. Han var den ende deltagaren på kvällens Motions-MTB, plus jag då. Han hade en personlig tränare i en timme ungefär, med andra ord. Vi pratade mycket om Vasaloppet och cykeltrams. Han köpte sin cykel igår faktiskt, så han var helt fräsch på det här med MTB. Han hade, efter att ha googlat lite, hamnat på min blogg och sett att man kunde få sällskap på MTB-cykling. Succé alltså.
Det var kul att få ge lite grundläggande tips och råd faktiskt, de som brukar vara med annars har ofta lite mer cykelvana. Men han tuggade på bra och jag visade honom de två handbyggda stigarna som nu finns på Lugnet. Den på bilden höll på att slutföras när vi passerade. Riktig cykelpropaganda.
Efter cyklingen skyndade jag till klubblokalen där jag bytte om och gjorde i ordning en tillbringare saft och ett fat med kakor till elitlagsträffen. Visste inte alls hur många som skulle komma då jag mest fått svar innehållandes förhinder och semestrar på utskicket om elitlagsträffen. Först var bara en av talangerna på plats och klockan hann nog passera samlingstiden innan det trillade in några till. Vi blev åtta personer som satt och pratade elitlag i Falu CK. Ska skriva lite mer om det där, lovade ju er det att ni skulle få följa med på elitlagsbygget via bloggen. Det får bli ett inlägg om det imorgon. Har alltså fått uppleva väldigt skilda världar inom cykelsporten i kväll, båda lika kul.
Nu har jag ätit frugans goda potatisgratäng med kyckling samt en bit kaka som hon och barnen bakat idag. Ögonen ber om att få blunda. Det har varit en lång dag och en ny dag väntar bara några timmar bort. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar