Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-08-02

Inte 100%

Två saker: Min jobbnärvaro och min hälsa. Det hör lite ihop också, dom där två sakerna. Bortsett från några minuters försening under första arbetsveckan var jag alltid i tid och missade inte en minut av mitt arbete. Hade som mål att sätta hela arbetsperioden med full närvaro, tyvärr sket det sig idag. Det började egentligen igår, jag vaknade nämligen och hade ont både här och där. Söndagar ska annars vara veckans piggaste dag då jag hunnit återhämta mig från veckan som varit. Men inte igår. I morse ( eller i natt, beroende på vem man frågar ) när jag vaknade för att göra mig i ordning så var jag genomsvettig, hade ont i halsen och ont i huvudet. Kollade kroppstemperaturen som bjöd på 38.0. Så jag vinglade tillbaka till sängen och la mig. Det tog mer än en timme från det att jag vaknat till att jag somnade om igen, kanske har kroppen vant sig vid att vara igång den tiden på dygnet nu?
När jag vaknade igen var Ronya på väg att gå med barnen till dagis/fritids. Halsen är lite bättre, huvudvärken lite sämre. Nu har jag bara 37.5 i kroppstemperatur men lite ont i skalle, nacke, rygg, och stel i lederna. Börjar väl bli gammal bara... Jag hoppas dock att detta försvinner redan idag så jag kan gå till jobbet imorgon igen. Imorgon är det ju dessutom Motions-MTB och elitlagsmöte. Har alltså inte riktigt tid att vara hemma och gnälla.
Värst av allt med det här är ändå att inte ens Honungspuffarna jag åt till frukost smakade gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar