Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-03-22

Larz Kristerz


Många tappra ryttare samlades på Postenparkeringen idag. Det var dock bara fyra av oss som åkte norrut.


Jens, Peter, Jonas och jag åkte Rexbo-Rönnäs-Leksand-Norr Lindberg-Banvallen-Sågmyra-Bjursås-Hem... En småkuperad och fin tur. Vädret vände dock vid den här bilden och gick från uppehåll till snöfall.


JJ


Nästan hemma nu. Vissa gräver efter raketbränsle i fickorna, andra tömmer raketbränsle i diket.


Hade man inte skärm så fick man en brunglaserad hoj och blöt stjärt.


Jensa lurade in oss på ett skoterspår och vi tappade en halv km/h på det tilltaget. Passet var annars det snabbaste distanspasset jag kört i vinter. Vägarna är lite finare och formen är lite bättre. En lyckad kombination.

Det var inte bara det snabbaste, utan ett av de bättre distanspassen för min del denna vinter. Slapp den här känslan av att vara tröttast i gänget och komma hem slaktad. Nu hade jag istället ganska bra ben hela vägen runt.
Det trissades en del i några backar också och även där hängde jag med bra tyckte jag.
Tid: 4.02.12
Snitt/maxpuls: 147/181
Distans: 110.2 km
Snitt/maxhastighet: 27.6/62.6 km/h
Temperatur: -1 Snöfall efter en timme och resten av passet.
Höjdmeter: 885

När vi bara var någon kilometer från Falun mötte vi Larz Kristerz buss, det var stort.

2 kommentarer:

  1. Nice, 2min kortare än jag körde idag. Men också 4 lägre i puls och 9km längre. Snabb du. :)

    SvaraRadera