Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-03-16

Knäont

Igår morse hade jag lite ont i mitt högra knä. Sedan körde jag distans fem timmar och nu har jag mycket mer ont. Det är ju inte direkt första gången i vinter mina knän ömmar.. Och benen tar ofta riktigt slut på distanspassen, kanske hör det ihop med min jättelåga kadens? Flera gånger kommer jag på mig själv att sitta på en växel som jag precis kan dra runt. Det händer aldrig att jag är ute och spinner lite distans, jag är ute och maler distans. Jag växlar ner och trampar lätt en kort stund men känner inte att jag kommer någon vart så jag växlar upp igen. Det är nog inte så konstigt att benen tar slut och jag får ont i mina knän när jag försöker dra runt en växel som jag inte har benstyrka nog att klara av.
Nåja, med en vilodag och lite intervaller så löser det sig. Borde. Kanske. Försöka. Lära. Mig. Att. Trampa. Lättare.

I morse vaknade Ebbah sist av alla, strax efter sju. Filip har ingen feber längre men är inte speciellt hungrig. Trots att det första han säger på morgonen är "nam-nam".

Jag vägde 68,3 i morse.

1 kommentar:

  1. Det är väl inte så konstigt att du drar låg kadens, du sitter ju på Davvas cykel.

    SvaraRadera