Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-03-14

Träningsblogg

06.48 vaknade Ebbah idag.
Skulle ha kört typ fyror idag i Högbobacken, kom dit och klämde i för allt vad tygen höll. Men efter 1½ minut tryckte jag på pulsklockan. Benen var ju rätt risiga sedan gårdagen. Inte helt oväntat. Om det finns något som är värre än att träna när man är trött och sliten, så är det att vara trött, sliten och stressad. Dagens pass skulle pressas in på 60 minuter. Dörr till dörr. Tankar på att lägga mig och cykeln i varsin liksäck fanns, men jag tänkte att jag hellre körde dålig träning än ingen träning alls idag. Hård vecka trots allt och då kan jag inte sitta och gråta vid vägkanten.
Eftersom jag inte hade ben/skalle till att köra intervaller av någon längd så valde jag att köra pangpangmaxintervaller. Gav således allt jag hade i små backar och på spurtrakor. Intervallerna blev 30-90 sekunder långa och jag samlade ihop 15 stycken.
Imorgon kommer jag antingen vara superelak med riktiga klubbor till distanspåkar, eller så sliter jag på rulle i ett par timmar innan jag trillar av cykeln.

Imorgon sex timmar igen. Skönt med lite lättare träning.

Nu ska vi ut i skogen och hälsa på familjen Westergren.

1 kommentar: