Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-03-11

Sex åttor & en nioåförtia


Bild från "toppen" av målbacken på tjugohundranio års långlopps-SM. Egentligen fortsätter backen lite till, men här någonstans gissar jag att mållinjen hamnar. Det är faktiskt en småelak liten rackare. Mätte upp den med pulsklockan och den är ganska precis femhundra meter lång och femtiosju meter hög. Snittlutning på elva komma fyra procent alltså, och med sju mil långlopp i benen så känns den nog lite. Idag körde jag min fjärde intervall, in och upp, i backen. Det var min nio och förtia som avslutades där uppe bland molnen. Extra fint är att den är som brantast i slutet.
Det går att förlänga backen med runt två hundra meter också, jag körde den biten idag. Men så roligt ska vi inte ha den tolfte september tjugohundranio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar