Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-10-27

Arbetsdag och Parkpre

Hej och god fredagsmorgon!

Idag ska jag testa på det där med att åka till arbetet igen efter några dagar hemma med sjuka barn, denna arbetsvecka blir tyvärr inte många timmar lång men så är det ju ibland. Snart är det helg...

Om jag ska springa milen under 40 minuter innan månaden är slut så har jag nu fem dagar på mig om vi räknar med idag, så det kommer nog ett sådant försök inom kort. Jag har börjat tänka på att gå ut i ett tempo som för att klara milen på 37 så får vi se om den spända bågen håller när jag ändå är i farten. Om jag kör på löparbana så känner jag mig rätt trygg i att jag klarar milen under 40 nämligen. Ska jag springa på väg så siktar jag nog kanske inte på 37 på samma vis, det är ju också svårare där att ha ett kontrollerat tempo.

Igår hade jag ändå ganska bra energi här hemma och fick ganska mycket gjort. Det kändes ändå ganska bra. Hann spendera en dryg timme i garaget också med den fortsatta rensningen/städningen medans Frida sov i huset. Hittade bland annat lite gamla cykeltidningsurklipp och en mängd gamla bilder. Som dessa två från Parkpre-eran.
Parkpre gick sedan i konkurs efter att ha varit störst bäst och vackrast i Sverige några år. Finns ett italienskt märke som heter Parkpre nu men jag vet inte om dom har samma ursprung.
Stor flaska, pump under överröret och coola glasögon från Briko. På andra bilden har jag cyklat distans i 2 grader och regn, smalbenen är röda av kylan och jag har min pappas gamla skidhanskar på mig.

Jag hade tre Parkpre-cyklar. under -98 och -99. Först en Scepter Comp som blev stulen hemma på gården, sedan en Scepter Comp som jag krockade sönder mot en bil och då fick jag loss en ProImage (den på bilden ovan) på försäkringen. Den var ju klart finare än mina Scepter Comp men eftersom Scepter Comp då inte längre fanns i utbudet så räknades ProImage som den som motsvarade. Snacka om försäkringsflax. Köpte den utan gaffel och köpte en Manitou-gaffel till den. Borde ha varit -99 det och bryggan var i kolfiber. Manitou SX Carbon, så hette den. Det var värsting-gaffeln då det.

Nä, nu är det dags att dra till jobbet, vi hörs snart igen!

1 kommentar:

  1. Så mycket nostalgi i dessa garagerensningsinlägg :)
    Man minns hur grymma dessa grejer va då!

    SvaraRadera