Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-04-04

Det våras för vår

Igår röjde jag bort det sista av Öijer Arena winter edition. Nu är det dags för sommarsäsong på arenan!

Den senaste veckan så har också mängder av snö försvunnit spårlöst och snart kan man nog ut och cykla i skogarna utan att behöva träffa på allt för mycket snö eller is. Ser fram emot det!

En bra snödödare är ju tvåsiffriga plusgrader och det utlovas nästa i vecka. Tvåsiffriga plusgrader lockar ju också till ett första försök denna säsong på Skuggarsvtempot. Testcykelsiffror i all ära, men det är ju ute i verkligheten som siffrorna räknas. Tävlingscykling handlar ju om att vara snabb.

I natt var jag varken stark eller snabb. Försökte mig på ett rekord på 4x4. Ganska så dum idé egentligen eftersom jag tog rekord på 3x20 natten innan och var rätt krispig i benen. Tyckte ändå att det gick ganska bra i dom första två intervallerna. Men då var det ju två kvar och i den tredje gav jag upp... Note to self: Nästa gång jag ska försöka ta rekord på 4x4 så ska jag göra det dagen efter en vilodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar