Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-04-16

Backrace igår

Hej på dig!

Det blev ju ett helt stort gäng med cyklister som dök upp. Totalt 19 stycken som försökte sig på backen, om man räknar med två av mina barn också. Även om det mest var Ebbah som försökte. Kul med sådana här träningstillfällen då man kan hetsa och inspirera varandra att försöka lite till, tänka nytt och ta i lite extra. Eftersom backen står kvar obesegrad så lär vi ju göra om det någon gång. Martin Setterberg var närmast, följd av Anton Olstam. Dessa båda gossar var väl de enda som passerade det allra brantaste partiet. Rätta mig gärna om jag har fel, jag stod ju inte alltid uppe i backen och tittade.
Det kom några åskådare också vilket givetvis höjde stämningen lite extra.

Backen heter tillsvidare Backfan. Jag tror dock att grabbar som Martin och Anton kan fixa backen en torr dag med fräscha ben. Kul också att så många utifrån verkar sugna på backen, det är hur många som helst som skriver till mig att de skulle vilja testa backen. Det är väl något med utmaningar som lockar. Känslan av att det där kan kanske gå, men det är väldigt svårt, gör ju det till ett motiverande mål.

Hit, men inte längre. Adam Steen tog ett gäng bilder och spelade in lite film igår, kolla in hans blogg: http://www.adamsteen.se/2015/04/oijers-backrace.html

Daniel Olsson tog också ett gäng bilder och 23 av dom ligger ute på Facebook: https://www.facebook.com/daniel.olsson.5680/posts/10152847588321234

Jag tog också ett gäng bilder. Hade min Garmin VIRB monterad på en stege och filmade alla försök också, men den filmen lär jag klippa ihop lite först innan den är redo att visas. Men bilder kommer här:

1 kommentar:

  1. Vet inte om det är samma ställe...
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=978414342188799&set=gm.827635907316119&type=1&theater
    Men detta kom upp på FB gruppen Falun - Bilder från då och nu

    SvaraRadera