Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-02

Siffror från SM

Jag har ju glömt!

Ni vill ju så klart ha siffrorna från SM. Eller tja, några av er i alla fall. Vi börjar med banprofilen bara för att den är så grym:

Första gången i backen blev också den gången med högsta medeleffekten. 382 watt i 6 minuter!

Några av de riktigt duktiga elitcyklisterna skrev lite effektdata på twitter:



Nils Penton svarade att han hade 462 watt i backen första gången, men hans konto är låst så den tweeten kan jag inte lägga ut här. Det var alltså inte bara jag som tyckte det gick fort där...

Apropå fort så är här lite effektsiffror från Alexander Gingsjös guld-tempo under torsdagens Tempo-SM:
Bäst att säga det att det var Anders Ekh som la upp bilden på Facebook. 428 watt krävdes det alltså. Jag vet att när Fredrik Ericsson vann SM-tempot i Falun så krävdes det 399 watt men Fredrik är ju ett gäng kilon lättare än Alexander också, vet dock inte vad de vägde vid sina tempoguld så jag kan inte ge er w/kg. Skulle dock gissa att Alexander väger ca: 85.

Här kommer lite av mina siffror från linjeloppet:
Distans: 200,59 km
Tid: 5:18:31
Medelfart: 37,8 km/h
Maxfart: 78,3 km/h
Höjdstigning: 2.709 m
Medeltemperatur: 12,2 °C
Medelpuls: 150 slag/min
Maxpuls: 186 slag/min
Medelkraft: 197 W
Max kraft: 1.049 W
Max Avg Power (20 min): 244 W
Balans vänster/höger: 52/48 %
Normalized Power (NP): 263 W
Medelkadens: 86 varv/min
Maxkadens: 144 varv/min

Det snabbaste varvet var det första, då snittade vi 42.7 km/h. Det sista varvet var mitt långsammaste (34.5 km/h) men det åttonde var mitt näst långsammaste (34,9 km/h), precis som känslan var under tävlingen. Det gick lite långsammare där och sedan kom urladdningen på varv nio.

Här är all Garmin-data inklusive varv för varv:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar