Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-29

Slakten i Skräddarbacken

Hej!

I kväll har jag kört Dalaserie i MTB igen. Denna gång hölls tävlingen i Skräddarbacken i Borlänge på en bana som var riktigt tuff. Typ internationellt snitt. Även motståndet höll högsta klass med stjärnor som Matthias Wengelin, Mattias Nilsson och Johan Landström för att nämna några.

Mitt lopp i korthet: Jag gick in med inställningen att köra jämnt för att orka med alla sju varv. Inga idiotryck eller spurter den första halvan av loppet, med tanke på värmen och hur krävande banan var så ville jag ha kvar lite krafter till slutet. När jag gick ut på varv fem så hade jag fått korn på tre yngre förmågor som jag tänkte försöka jaga ikapp. Efter två varv där jag gav lite extra så hade jag passerat en av dem och kommit ikapp en andra. Men när vi gick ut på sista varvet och jag precis kom ikapp honom så fanns inget mer att kötta med. Använde istället sista varvet för att överleva och ta mig i mål helskinnad.

Hade två stopp idag också. Det första var nog på andra varvet då vi kom ikapp en ung tjej som grät. Jag kollade så att hon inte ramlat, var skadad och så där. Men hon verkade nog mest tycka att det var fruktansvärt idag, det var vi fler som gjorde... Andra gången var ute på sista varvet då jag gett upp min kamp och fick in en broms eller något i hjälmen, fick ont satan och stannade för att ta av hjälmen och få bort otyget.

Foto: Ronya

Har en massa fler bilder +ANNAT från dalaserien men nu är det sovdags. Vi kör ett inlägg om det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar