Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-21

Pendling med monkybajken

God eftermiddag!

I morse gick jag upp alldeles för tidigt. Tänkte väl hinna med att cykla skog till jag tröttnade innan det var dags att stämpla in på jobbet. Tyvärr så är jag väl lite för sliten av det här husmåleriet att jag gav upp ganska tidigt. Mina händer är så förstörda att det gjorde ont att hålla i styret när jag cyklade asfalt, så skogen var väl ingen höjdare och jag tog mig mer fram än att jag flög fram...

Fint var det ändå och jag fick ju nöjet att uppleva soluppgången.

Hade igår någon tanke om att köra Stångtjärns brutala 15 km men kunde inte hitta var den startade och det var väl kanske lika bra det med tanke på mina händer.. Tog en sväng upp i skidgångsbacken som finns där innan jag rullade iväg på mer kända stigar. Åkte en liten snutt på 15km ändå eftersom jag passerade den, men tröttnade ganska snart. Kassa ben, trasiga händer och trött kropp.

Skidgångbacken.

I Övre Glamsarvet var det vykortsvackert så jag blev tvungen att stanna för en bild även där. Testade den nya och grusade leden till höger. Den ledde till scoutstugan (?) i Puttbo så där vände jag faktiskt tillbaka. Men den där leden kan jag ha användning för framöver när jag vill knyta ihop döläckra rundor så det var bra att ha cyklat den.

Kom fram till jobbet efter en och fyrtio effektiv tid i sadeln.

Hemresan var även det en solskenshistoria. Kroppen fortfarande slö så jag tänker nog kurera den med kolhydrater så ska den nog vakna till liv igen. Dessutom drar jag ner på tempot med hemjobbet, dels naturligt i och med jobbet men jag tänker inte förstöra mig helt efteråt heller. Det får ta lite längre tid istället. Man ska ju lyssna på kroppen, men det är inte så kul att höra gnäll hela tiden... Imorgon är det dalacup i Milsbo så då får kroppen gnälla bäst den vill, då ska det köttas.

I Falun så lämnade jag in cykeln på lite broms- och gaffelservice och tog bussen sista biten ut till huset. Så kan man också pendla. Med dagens pendling så har jag nästan cyklat lika mycket idag som jag gjorde under hela förra veckan. Bedrövligt. Men den här veckan är det nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar