Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-05

Semester med SWE-Cup

Häj häj!

Nu har jag semester. I två veckor! Jag inleder semestern med en frukost nu samtidigt som barnen är ute på gården och övar på att kasta med kastspö. Köpte nämligen ett sådant igår så vi kan testa något annat än att meta. Jag har tagit av krokarna från draget nu när de övar, så ni behöver inte vara oroliga.

Efter lunch idag så styr vi bilen mot Stockholm där barnen ska få vara hos sin mormor när jag drar vidare mot Värnamo och morgondagens SWE-cup i Burseryd. Vi bor nämligen hos lagkamrat Jimmy Bodin i Värnamo inför många av våra race nere i södra Sverige. Det 84:e Västboloppet med sina 162 kilometer väntar. Nio varv om 18 kilometer där varje varv innehåller två avsnitt med grusväg. Totalt 4.5 km grusväg per varv och alltså 40.5 km grusväg totalt under loppet. Dessutom är varvet lite småkuperat så det blir verkligen inte någon lätt tävling. Stor chans att det snarare blir årets hårdaste tävling faktiskt. Ska bli skoj.

I teorin så passar grusväg, kuperat och hårda tävlingar mig. Vi får väl se hur det fungerar i praktiken imorgon. Har i alla fall fått en god natts sömn denna natt vilket var efterlängtat efter några nätter med väldigt lite sömn i veckan.

Igår hade jag vilodag, idag ska jag köra väckningspass och i förrgår körde jag ett längre MTB-pass till jobbet plus cyklingen hem med förhoppning om att bli av med några kalorier. Mötte då Jesper Hjortsberg när jag i princip var hemma och då fångade han mig på den här bilden:
Vill ni se fler av Jeppes bilder så se till att följa honom på hans Instagram-konto: http://instagram.com/jeppehjortsberg

Nej, nu är det dags att bege sig ut för att dra upp gammelgäddan. Ska ju hinna packa, fixa käk och göra i ordning cykeln innan vi åker också. I helgen åker jag med chip!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar