Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-25

Resultat från King of the hill Sälen 2014

Sådär, då finns resultaten från King of the hill Sälen ute på deras hemsida. Jag lägger upp en bild på cykelresultatet här eftersom det var där jag tävlade, resultat för cykel, rullskidor och sammanlagt finns här: http://www6.idrottonline.se/SalensIF-Skidor/Sektioner/SalensIF-Langd/Nyheter/ResultatKingoftheHillSalen

Som ni ser (om ni inte ser; klicka på bilden så blir den större) så var jag inte ens minuten bakom Matthias Wengelin som vann! Ok, 59 sekunder skulle man kanske kunna avrunda till en minut, men det är inte en minut. 

På väg ner till omklädningen efter loppet så noterade jag det som jag tror kan vara min högsta uppmätta hastighet på MTB: 83,2 km/h. På landsväg har jag noterat 95,9 km/h och det skedde under Solleröloppet 2007.

1 kommentar:

  1. 85 km/h är grymt imponerande och skrämmande. Själv har jag nog varit uppe i ca 60 km/h på landsväg med min racer och det var rätt så spänt då.

    SvaraRadera