Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-31

Pendla hit och pendla dit +STRAVA!

Hej hej! 

Seg kropp idag. Är väl lite sliten och det är ju så skönt när jag kan få vara det ibland. Sprätte runt Stångtjärns blåa spår i morse och putsade min tid med en minut och 15 sekunder. Om jag skulle köra utan slang i bakdäcket, med lägre tryck, inte tidigt på morgonen osv så skulle jag nog kunna putsa ytterligare. Men två minuter från Hjortsberg på Strava... 162 i snittpuls säger ju att det finns fler hjärtslag att skrämma fram åtminstone.
Efter varvet så fyllde jag på vattenflaskan i Stångtjärnstugan.

Efter Stångtjärnsvarvet så skulle jag ta snabbaste vägen till jobbet, det gick sådär men ändå helt okej.

På jobbet så firade jag med en återhämtningsglass!




När jag skulle hem från jobbet så hämtade jag lite inspiration från Thomas Rissveds hemcykling igår. Körde väl inte direkt lika som honom, men just delen runt Vällan var intressant. Jag har tagit mig runt sjön ett par gånger men tyvärr finns inga riktigt bra stigar där. Det var fortfarande inte speciellt bra, men jag hittade ett annat litet stigavsnitt som jag tror att jag aldrig har cyklat förut och sånt är ju alltid kul. Utöver att inspireras av Thomas så tog jag sikte på ett gäng KOM på Strava också och knep fyra stycken!


Tog denna vridna bild på stigen som jag inte cyklat på förr. Genom att snabbt få ut den på Instagram så får jag med den även på Strava då jag kopplat mina konton där.

Vita skogsbilvägar med grässträng är ju svårslaget.

Här är hempendlingen:

Å så mina Strava-KOM från hempendlingen:




Det blev ju en toppencykeldag det här med lite drygt tre timmar träning och drygt 40 minuter med intensiv träning. En ny stigsnutt och mycket MTB-njutning. Kände mig som sagt lite sliten idag, får se hur det känns imorgon. Antingen blir det vilodag då, eller så blir det en vilodag på lördag tror jag. Gör dock inget om jag är lite sliten nu, men nästa helg ska jag köra Finnmarksturen och sen blir det väl kanske Cykelvasan också. Då ska det vara sprätt och pangpang, inte seghet och sliten kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar