Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-27

Engelbrektsturen

Hej!

Idag gjorde jag ett bra lopp i Engelbrektsturen. Jag kunde vara med och tävla i fem mil då jag fick släppa täten. Det var alldeles innan bergspriset, något som borde ha passat mig men någon hade ju lagt ett skogsparti alldeles innan. Skogen passade inte mig idag. Tyvärr tappade jag inte bara täten där utan även en del luft i bakdäcket. Kunde ändå fortsätta ett tag men det blev till att hålla igen där marken var ojämn och i kurvorna. Robert Reyier Österling gjorde mig sällskap från bergspriset och han lånade ut en patron till mig. Jag stannade, fyllde på med luft och körde ikapp. Kunde sedan köra på igen men med milen kvar så skar jag sönder bakdäcket på en av alla dessa grusvägar med grovt grus. Det fanns mycket av den varan... Där blev jag tvungen att ge upp en potentiell sjätteplats för att lägga i slang och pumpa med min lilla pump. Kom iväg samtidigt som en stor grupp var på väg, så jag fick sällskap till målet där jag blev 24:a.

Med tanke på att så stora delar av eliten hade bojkottat dagens tävlingar så blev det givetvis ett lite annorlunda lopp och även resultatlistan ser ju lite... speciellt ut. Två ur eliten som inte hade bojkottat var tvåan och femman i Långloppscupen: Daniel Brengdahl och Mikael Flockhart. De, tillsammans med Johan Landström, var favoriter och också de som gjorde upp om segern. Landström var på väg mot en seger när kedjan fastnade och han fick (bokstavligt talat) gå i mål som fyra. Istället vann Daniel Brengdahl en spurt före Mikael Flockhart och den gamle räven Henrik Sparr kom in som trea.

Drog Robban mot målet och en slutlig sjätteplats för honom. Foto: Robert Jansson

Följer Johan och Robert i inledningen av loppet. Foto: http://sofiareyier.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar