Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-10-18

Testet av GoPro HD Helmet HERO en gråmulen senhöstdag


Skulle blurret vid skakandet reduceras om filmen var i 60 fps? Kamerans inställning var vid filmandet 960p 30fps. Funderar på att eventuellt gå ner till 720p 60 fps när jag filmar sådant som jag tänker publicera på nätet. Eftersom Youtube ändå bara kan hantera 720p. Eller blir det irriterande för ögat med 60 fps? Sådant där kan jag inte, än. Kan Youtube visa något i 60 fps? Många frågor blir det. Förklara för mig ni som kan sådant där. Kanske skulle det räcka med att släppa ur lite luft ur däcken...
Efter bron i vänstersvängen innan huset, där fick jag framhjulssläpp. Märkte ni det?

2 kommentarer:

  1. Hört talas om heldämpat? Då blir det nog mjukare film ska du se ;-)

    SvaraRadera
  2. Generellt sett ger en högre fps mjukare (bhagligare) film. Däremot, vid 60 fps kan du göra mycket fina slowmotions, som då blir i 25-30 fps! DET är något att använda!

    SvaraRadera