Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-10-03

100 push ups Vecka 4 dag 1

Det trodde ni väl inte? Men jodå, jag är tillbaka med armhävningarna. Kände ju mig sliten senast jag försökte. Fysiskt jobb och många armhävningar på kort tid gjorde att jag blev sliten och inte längre kunde genomföra träningsprogrammet. Nu har jag återhämtat mig och fixade idag vecka 4 dag 1. Så nu ska jag försöka ta detta steg för steg igen. Men krävs det längre vila mellan passen så kommer jag att ta det. Det viktiga är ju att jag tränar överkroppen lite och blir stor och stark. Och givetvis är målet fortfarande att en dag klara 100 push ups. Idag gjorde jag 25. De första 18 gick som en dans. När jag skulle göra mina omgångar med 16 var det på gränsen, men efter en lite längre vila till sista omgången så fixade jag de 25 avslutande armhävningarna. Mitt nya arbete är ju knappast ansträngande för överkroppen, så lite bättre möjlighet för återhämtning gör mig nog gott.

DAY 1
REST 60 SECONDS BETWEEN EACH SET (LONGER IF REQUIRED)
 16 -20 push ups21 - 25 push ups> 25 push ups
SET 1121821
SET 2142225
SET 3111621
SET 4101621
SET 5max (at least 16)max (at least 25)max (at least 32)

2 kommentarer:

  1. Vad är ditt nya arbete?

    SvaraRadera
  2. Är ditt mål att göra 100 armhävningar i sträck eller att du ska kunna göra 4x25 med liten vila emellan?

    SvaraRadera