Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-01-27

Ett bra pass och sedan är man världsmästare

Hej och god kväll!

Försökte mig ju på Kompiskampen igår men vek ner mig, ska alltså göra ett nytt försök senast torsdag för att hinna få med det på rätt månad. Något stukat självförtroende igår alltså men idag tränade jag igen och gjorde det bra. Fick också ett höjt VO2max-värde av min Garmin-dator så plötsligt känner jag mig som en världsmästare och kommer givetvis att köra sjukt bra hela säsongen som kommer. Ser fram emot alla framgångar!

77 i VO2max, inga konstigheter? Tror givetvis inte att jag skulle ha 77 om jag skulle genomföra ett riktigt maxtest, men ta nu inte denna tillfälliga glädje ifrån mig. Idag gick det bra.

Körde 2x20 min på 320 watt. Ändå bra för att vara januari och så vidare, finns mer i buggarna också. Det går att höja redan till nästa pass. Känns helt ok. Linda tränade samtidigt som mig och även hon kände sig sju resor bättre efter sitt pass. Det går åt rätt håll!

Skönt ändå hur ett enda träningspass kan vända så på det mentala, plötsligt så känner jag mig jättestark och pepp på att göra ett bra jobb framöver. Ville bara berätta detta, hoppas att ni haft en riktigt trevlig helg!

Vi hörs imorgon igen, hej!

Vill ni se Vuelta San Juan live så kan ni göra det nu här: Vuelta San Juan live

1 kommentar:

  1. klart man ska fira segrar! Än om beräkningen inte stämmer så har ju förhållande mellan puls och effekt blivit bättre än tidigare så det är ju grymt även om det absoluta talet kanske är lite si och så!

    SvaraRadera