Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-01-02

Mitt träningsprogram 2019!


I slutet på oktober så publicerade jag mitt träningsprogram för dom första 9 av mina 27 veckors vinterträning. Nu är dom avklarade och det är dags för det andra av mina tre block med vinterträning.

Jag kör vidare på mitt rullande treveckorsschema, men gör justeringar i veckorna. Den stora förändringen blir mängden. Ett distanspass läggs till i den lätta veckan och jag lägger på en timme på distanspassen i mellanveckan och i den hårda veckan. Intervalltiden utökas också och samtliga veckor får tre timmar mer i träningstid.

Detta är mitt preliminära träningsprogram från i måndags och nio veckor framöver:

2:1 (block 2, vecka 1)
1 timme skidor
10x4 min lågkadens
10 spurter + 2x20 min
jobbpendling med 90 min på 80-85% av max i ena riktningen
3 timmar distans
Totalt 8½ timmar

2.2
1 timme skidor
12x4 min lågkadens
5x8 min
jobbpendling med 90 min på 80-85% av max i ena riktningen
4 timmar distans
Totalt 10 timmar

2.3
2 timmar skidor
15x4 min lågkadens
7x8 min
10 spurter + 3x20 min
jobbpendling med 90 min på 80-85% av max i ena riktningen
4 timmar distans
Totalt 13 timmar

Har ni några tankar och funderingar kring detta så lämna gärna en kommentar nedan!

1 kommentar:

  1. Mycket lågkadensfyror. Vad är tanken bakom det?

    SvaraRadera