Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-01-09

Först på Tour de Zwift!


Hej och god morgon!

Sådär såg det ut igår när jag var före nästan 5000 andra Zwiftare som körde Tour de Zwift. I vanliga fall är det inga problem att ta mig fram så att jag blir först. Men igår med så många med, dubbledraft och många som vill fram så tog det mig 4 minuter att ens nå täten. Jag skulle ju ta det lugnt..

Planen innan eventet var att jag bara skulle köra igenom, efter fem dagar utan cykling på grund av sjukdom så skulle jag ta det lugnt. Men när jag väl stod där i startfållan så tänkte jag att det vore kul att åka med i täten... Efter en kvart in i eventet så tog jag dock mitt förnuft till fånga och släppte den 45-50 man stora tätklungan.

Bye bye!

Målgång efter 36 kilometer på knappa timmen. Strax efter internetkändisen Bigmollo som är en av cyklisterna framför mig. Enligt grafiken var jag runt 275-280:e plats, enligt Zwiftpower var jag 222:a (alla är dock inte registrerade där).

Skoj att vara tillbaka i cykelsadeln igen och förhoppningsvis så slipper jag ett återfall i sjukträsket. Har förstått att många har segdragna förkylningar och Linda har ju varit sjuk i en hel evighet hon med. Även hon körde Tour de Zwift igår, så rent tekniskt så körde vi tillsammans igår för första gången på evigheter.

Nu väntar en ny arbetsdag och i kväll så tänkte jag faktiskt cykla utomhus (!). Hoppas ni får en otrolig onsdag, så hörs vi senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar