Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-01-21

1½ timme skidor och 15x4 min!


Hej och god morgon!

Igår fick vi till en riktigt bra träningsdag. På förmiddagen så åkte vi på sjön. Jag började med bara stakning i en dryg timme. På slutet så hittade jag på Linda igen och då blev det lite blandad lek och sprätt. Känns ändå så stabilt och bra när jag åker, enda svårigheten när jag åker på sjön är att det lätt blir monoton och jag måste kämpa med att hålla motivationen uppe. Vasaloppet kommer att gå som en dans.


Efter en lunch, en sväng på stan, Vinterstudion och lite cross-tittande så körde vi ett kvällspass också. Denna gång i mörka källaren och jag skrapade ihop 15 stycken intervaller om 4 minuter vardera på låg kadens. Räknade precis ut att det blev 99% av FTP och kadensen låg mellan 55-60. Ett pass som bjöd på mer utmattning än akut ansträngning. Visst var intervallerna jobbiga men mot slutet av ett intervallpass på 88 minuter med bara vatten så blir man lite fikasugen.

Städade ändå undan det där ganska så bra.

Såg att prenumerant-mätaren på YouTube tickat över 1300 prenumeranter nu, himla skoj att få så mycket positiv feedback på mina senaste videos. https://www.youtube.com/henrikoijer

Nu väntar en ny, härlig arbetsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar