Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-01-16

Cyklade distans i - 17!


Hej och god morgon, cykelvänner!

Nu är vi redan mitt i veckan och livet springer vidare. Jag sitter på en buss som tar mig till Borlänge där jag jobbar. Termometern visade - 17.6 i morse, kylan kom igår kväll och då var jag ute och cyklade distans. Senast jag körde distans så gick temperaturen från -4 till -9 och jag blev jättekall. Igår var jag bättre förberedd.

Hade tänkt gå tidigt (ca:16) från jobbet men jobbade istället till efter 18. Lite dumt. Dels hann det bli lite kallare, men det hann också gå några timmar extra från lunchen. Tur att jag hade två PowerBar med mig...
Hade ingen plan på runda utan jag improviserade allt eftersom, var beredd på att vika hemåt om det blev för kallt för då skulle jag avsluta passet på min Wattbike. Men med lite rutin så gick det ändå bra. Min Garmin visade -13 i snitt och -17 som kallast. Känslan var ganska bra under passet, fick ihop tre timmar och totalt 4.18 för dagen om man räknar med jobbpendlingen till jobbet också.

Jag filmade lite om vad jag hade på mig, några tips för att klara kylan bättre och själva passet. Kommer nog i en vlog nära dig ganska snart!

Kul att höra att ni gillade gårdagens vlog, det uppskattas! Missade ni den så kommer här en repris:

Hörs snart igen !



3 kommentarer:

  1. Du fick köra oplogad väg efter runn som jag i fredags eller��

    SvaraRadera
  2. Jag såg två cykelspår där. Oplogat längs banvallen

    SvaraRadera
  3. Mmm jag såg en.Gick lite tungt där😂

    SvaraRadera