Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-01-11

50 min skidor och 28 min Zwift

Hej och god morgon!

Vilken tur vi har, vi som har en eldsjäl i vår närhet. Någon som lägger ner tid för att andra ska få det lite bättre. En av mina grannar är en sådan människa, Dan Rönnegård gör nämligen skidspår på sjön där vi bor så att andra ska kunna åka skidor där. Någon, kanske Dan eller så är det någon annan, har dessutom plogat upp en skridskoplan på sjön vid Gullnäsgården. Vilka möjligheter vi har här för att aktivera oss!

Så igår såg jag på Facebook att Dan hade dragit spår på sjön och vips så blev det lättare för mig att bege mig ut på skidorna och få några fler kilometer till samlingen inför Vasaloppet i vår. Det betyder nämligen att jag har ca: 270 meter från min ytterdörr till närmsta skidspår! Hur grymt som helst.

Jag joggade ner till sjön vid Gullnäsgården (390 meter) och hoppade på skidspåren där. Sedan så körde jag ett varv på sjön (11.5 km men det går att korta av ungefär vart som helst då spåren går parallellt till största delen). Tyckte att det gick mycket bättre än senast, kanske har min knappa skidträning gett resultat eller så är det kanske armhävningarna jag börjat med... Hade i alla fall en bra känsla.

Efter skidåkningen så sprang jag hem, kastade av mig allt, hoppade i cykelkläderna och körde ett Zwift-race. Jag klickade i pedalerna med 22 sekunder kvar till start så det var små marginaler där. Tur att jag hade värmt upp med skidåkning!

Racet gick bra i en dryg tredjedel av dom 4 mil vi skulle köra, sedan var jag lite passiv och missade att gå med täten i en fartökning. Surt sa räven. Jag var ändå nöjd med min träningsdag så jag rullade ur benen en stund innan jag stängde av. Själva cyklandet var bara en bonus på gårdagens träning för att jag var så himla cykelsugen.

Nu ska jag cykla till jobbet. Det får ni nog höra mer om nästa gång ni kikar in här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar