Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-03-13

Mängdkvalité

Alltså, jag är väl kanske i mitt livs form. Trots att jag tränar då och då. Så när tillfälle ges måste jag ju bjuda upp och ta till vara på möjligheten. Jag behöver inte tänka långsiktigt eller ha någon stor plan att följa, jag är väl ingen sådan där elitcyklist heller? För lite träningstimmar 2011 och två raka vilodagar gjorde att jag högpulsade 158 i snitt på dagens 100 km. Det är 81% av max det. Det var först i sista långa utförsbacken och inne i stan som pulsen låg ungefär på normal distansnivå. Som mest var vi 11 personer idag, även om siffran varierade något under passet. Benen var ganska pigga även om toppfart, tryck och uthållighet saknas just nu. Vi hade några spurtpriser idag och jag var med och sprätte på två av dom vilket gav mig en andra och en förstaplats. Kul att köra snabbdistans (för mig var det snabbt...) och kul att träna med så många andra, även om det var ganska så tyst i gruppen långa stunder. På slutet var nog jag tröttast, så det blev ju en helmysig runda helt enkelt.
Svenska exmästarn var med inledningsvis idag

Här har vi lämnat Leksand bakom oss och närmar oss Häradsbygden där ett spurtpris skulle vinnas

Och där dras spurten igång

På väg mot bergspriset i Rexbo efter lite drygt sju mil


Efter cyklingen blev det ett stort glas O'boy, några kakor, en varm dusch och de tre sista milen på Paris-Nice på Eurosport. Efter det var jag nästan människa igen. Åkte till Lugnet med familjen för att barnen skulle få åka Barnens Skidspel. Emily åkte långfilen (1500 m.), Filip åkte mellanfilen (600 m.) och Ebbah åkte Tigerspåret (200 m.) med viss hjälp av sin mamma och mormor....
Ur spår!

Filip och jag gick direkt från Lugnets Riksskidstadion till Falukuriren Arena där vi såg IBF Faluns damlag besegra Pixbo med hela 8-3 och därmed kvittera till 1-1 i matcher i denna kvartsfinalserie. På slutet av tredjeperioden kom innebandyintresserade Ebbah och Ronya förbi också.

Det är fler än bara Ebbah i familjen Öijer som är lite trötta i kväll, så god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar