Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-03-18

Snöfall och blixthalka på dagens pendling

Lite slirigt i en av dagens uppförsbackar, undrar hur det hade gått om jag åkt utför här...

När jag vaknade idag så såg jag att det börjat vräka ner snö. Det var ju givetvis väldigt fint så här inför Svenska Skidspelen. Inte för att det måste snöa under själva tävlingarna kanske, men det ser ju så mycket trevligare ut när skidtävlingar har en vit inramning. Mitt fokus i morse låg dock på att cykla till jobbet så snön var väl kanske inte helt välkommen. Dels går det ju lite tyngre och dels döljer och förvärrar ju ett tunnt snötäcke den halka som råder här i Dalarna. Nu gick det ändå ganska bra till jobbet. Inga fall och endast tre fotnedsättningar på grund av halkan. Tog mig hit på 1.08.51 vilket jag räknar som helt okej med tanke på omständigheterna. 25.92 km totalt ger en snitthastighet på 22.6 km/h och pulsmässigt hade jag ett snitt på 152 och max på 172. Nu blir det lite blåbärssoppa och godis på det här och så kan arbetsdagen börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar