Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-03-07

Kartor

Satt och kollade lite närmre på banan för Långlopps-SM, upptäckte att den karta jag fått nog inte stämde exakt, utan att en stig gick lite annorlunda mot vad kartan jag fått visade. Så jag granskade området lite närmre och fann att vi passerar detta monument:

Kanske blir det lite som i skidskytte, ett extra moment i tävlingen. Stanna, sikta och skjut liksom. Straffrundorna kan bli kostsamma.

Kom då, helt osökt, att tänka på ett ställe i Stockholm som jag cyklat förbi flera gånger:


Distans idag, är formen på G eller är jag fortsatt skitkass? Ska bli spännande att se. Kanske blir det skoterspår idag, vi provar nog. Risken är dock att dom är lite mjuka, och då blir det jobbigt.

1 kommentar:

  1. www.saob.se

    Runksten:
    1773 En rund oformelig sten.., hviken kallas Runkesten,.. och.. är så stäld i vigt på andra små stenar, at den med måttelig mans styrka kan runkas.

    Bög är ett äldre ord för "böj". Tråkigt men sant.

    SvaraRadera