Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-04-05

Stigcykling på hemmaplan!


Hej och god morgon!

Även om jag har kunnat fuska lite med stigcykling i både Danmark och Skåne så känns det lite extra när snön försvunnit såpass att det går att börja köra hemmastigar. Jag hade en plan igår om att ta mig från jobbet till Falun för att testa stigarna på Jungfruberget. Jungfrubergets sydsida har ju jättefina stigar, men det är också ett ganska begränsat område och jag ville inte spendera all träningstid där för då skulle jag not tröttna. Så jag ville ha någon omväg på väg till Falun och Jungfruberget.

Så i Olsbacka stack jag in i ett skogsparti och där var det fullt åkbart överallt. Visst, några snöfläckar och lite vatten fanns men det gick att ta sig förbi på ett bra sätt. Bilderna ovan är därifrån.

Cykelbart skogsområde.

Här gick det vilt till...


Men det var inte bara guld och gröna skogar igår.
 
Käkade en Powerbar efter 20 minuter (den andra efter 50 minuter), var energilåg och trött.

Kåres väg var en blandning mellan is och tjällossning.

På väg mot Falun så testade jag också ett skogsparti som lutar åt norr, där fanns det snö och is.

När jag sedan kom hem så var mina nycklar borta också. Nu har en kollega meddelat att jag glömt dom i ett lås på jobbet, så dom är tillbaka. Men ändå! Allt är inte skoj och lätt.

Men, jag har börjat nöta stig!!!

Mötte förresten en kvinna med två hundar i skogen. En Schäfer och en mycket större hund. Bägge glada i att skälla och sträcka koppel. När jag skulle till att passera så sa hon: "Vi får se hur det här går...".
Det kändes ju tryggt.

1 kommentar:

  1. Nycklar glömt kvar i ett lås på jobbet? Sömn, sömn, sömn! Men lättare sagt än gjort..

    Värre än stora (och små) hundar som är glada i att skällä och sträcka koppel är mattar som är gladai att fördjupa sig i Facebook och Instagram, sträcka koppel i panik och skälla på cyklisterna!

    SvaraRadera