Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-04-22

Bästa watten någonsin!!! (samt bästa Mallorca-vloggen!)

Hej och god förmiddag!

En ny, härlig, dag med solsken och ledighet. Det ska bli en riktigt skön dag det här och den har bara precis börjat. Vaknade för ett tag sedan men blev tvingad att "sova vidare" av barnen som en stund senare levererade frukost på sängen. Vilken lyx!

Igår kväll så körde jag ett Zwift-race och lyckades få till min bästa snittwatt någonsin. Ja, på ett race över 20 minuter åtminstone. 342 watt i lite drygt 35 minuter blev det, vilket motsvarar min senast beräknade FTP. I själva tävlingen så attackerade jag när starthetsen lugnat sig. Fick med mig de allra flesta. Stack efter 1.7 km och hamnade solo. Blev inhämtad och pep iväg igen, fick sällskap av cyklist 1. När vi blev inhämtade så stack jag kort därefter igen. Hamnade solo. Nästa attack sedan så fick jag först med mig cyklist 2 och efter ett tag anslöt även cyklist 1. En trio!!! Nu gick det bättre och vi fick en lucka på 15-20 sekunder. När ivern i vår trio lagt sig en smula så började gruppen bakom att plocka in igen, kom ner till 4-5 sekunder bakom oss innan jag la i en långrökare för att få lite lucka igen. Det lyckades. Vår trio höll fortsatt ihop men en ny fartökning kort därefter gjorde att jag hamnade solo med sju kilometer kvar. Inte helt önskvärt men duon jag lämnade var lite trötta och bakom dom var det nu ytterligare ca: 30 sekunder ner till gruppen. Så det kunde kanske gå tänkte jag. Och det gjorde det ju. En ny Zwift-vinst till samlingen! 

Kunde till och med kosta på mig att ta det lite lugnt på slutet och njuta av segern...

Idag hade jag faktiskt laddat för Ingarvet GP, men insåg i morse att det är imorgon som det ska köras. Så kom dit ni med, det blir kul! Ska i alla fall träna senare idag tänkte jag. Så något blir det. Kanske grusväg? Funkar det nu eller är det tjällossning överallt?

Såg ni Amstel Gold Race igår? Jag fick lov att titta på avslutningen nu i efterhand. Mäktigt värre.

Om ni vill ha något annat att titta på så kan ni kika på min senaste Mallorca-vlog. Den förra var kanske ingen hit, men den här tyckte jag blev mycket bättre. Kika gärna, prenumerera på min kanal, lämna en kommentar och ge videon en tumme upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar