Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-04-06

Maxtest igår


Hej och god morgon!

Här gick vi snabbt från att cykla på stigar för första gången denna säsong till att ha aprilväder och mängder av snö. Lite trist, men jag hoppas givetvis att det försvinner snart.

Kan ändå inte låta bli att tycka att det är vackert med snö.

Igår kväll så var det Leksand-Mora som dominerade kvällen. Efter en spännande kväll så stod Leksand som segrare och plötsligt så är Leksand i SHL igen. Såg att Tobias Forsberg hade uppdaterat sitt instagram-konto igen, kändes nästan mäktigast av allt det. Han fyllde ju år igår och allt.

Igår kväll så körde jag också ett maxtest på Wattbiken, har gjort det två gånger innan. Första gången stannade jag på 400 watt och fick ett testvärde på 66.22 ml/kg/min. Andra gången så vek jag ner mig på 420 watt-rampen och fick ett testvärde på 67.32 ml/kg/min. Igår så kom jag in på 440 watt och testvärdet landade på 71,59 mL/kg/min

Det kändes inte så bra igår men ändå går det helt tydligt åt rätt håll. Go' känsla!


Testet går ut på att man startar på en watt och sedan höjer man motståndet varje minut. Jag har startat på 200 watt förut men igår startade jag på 220. Sedan så höjer wattbiken motståndet med 20 watt i minuten tills jag inte orkar mer. Som minst måste man klara 6-7 steg för att fullfölja testet.

Efter avslutat maxtest och seger mot Mora så åkte jag till tågstationen för att hämta Linda med barn, så i helgen kör vi fullt hus igen. Alltid lika härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar