Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-04-09

Bra Zwift-race, YouTube-statistik och vloggen!

Den där känslan när man ska tävla i över 40 minuter och man har glömt att starta fläkten... Det var bara att attackera, hoppa av cykeln för att starta fläkten och hoppa på igen.

Det rullade på mest hela tiden igår, ca: 1300 deltagare i loppet och platt bana ger ju hög fart då många vill vara med och trissa.

Slutade sjua, rätt svettigt lopp med 4.9 w/kg i nästan 44 minuter. Samma snitteffekt som jag hade på mina åttaminutersintervaller i förrgår och jag tyckte dom var ganska jobbiga.

Hej och god morgon!

Där var gårdagens lopp sammanfattat lite kort. Slutade alltså sjua med svenskarna Mattias Lundqvist på tredje plats och Kalle Kadens på elfte plats. Satt och jobbade till strax efter halv åtta på kvällen (det är mycket nu), käkade sedan lite fil och funderade på vad jag skulle träna. Åtta i åtta så kollade jag Zwift-kalendern och såg att Tour of Watopia skulle köras klockan åtta. Perfekt ju! Så jag hoppade i cykelkläderna och riggade allt för att köra. Uppvärmning blev det inte mycket av och fläkten glömde jag ju att starta. Men det gick ju att lösa, som ni såg på bilden överst.

Tävlingen gick väl i ett ganska jämnt och högt tempo från start, men inget märkvärdigt. 8 varv på en platt bana skulle köras med en kort power-backe. Vi började tidigt varva cyklister och först var det inget problem. Men sedan när det hade gått ungefär halvvägs och vi varvade den ena stora klungan efter den andra så blev det stökigt. Det kunde vara ett enda långt led med cyklister att varva. Alla har ju likadana kläder på sådana här event och när man kommer ifatt en varvad klunga så minskar ju vindmotståndet i spelet. Så det blev full patte i varvningarna och bara att försöka hänga med när tåget gick. Med några kilometer kvar fick jag dock vika ner mig från tätstriden och hade sedan sällskap av en norrman mot målet. Något lägre tempo men ändå med lagom tryck. Gjorde en fartökning sista två kilometerna och rullade in som sjua.

Skitbra pass!


För er som missade det igår så bjöd jag på en ny vlogg. Den innehåller däckbyte, teknikdag med Single Track Sisters och tävling i danska Slagelse. På ett dygn så har den fått nästan lika många visningar som min förra vlogg och den har ändå legat ute i två veckor nu.
Nördigt nu förvisso, men sånt där tycker jag är så intressant. Statistiken som YouTube ger kan ju ge en fingervisning. Men det är ändå inte mycket jag får ut av den. Jag skulle ju vilja veta om någon delar klippet, vad skriver den då, på vilken sida och så vidare.
Jag kan se att ungefär hälften har sett videon via YouTubes startsida, alltså den sida ni ser när ni går in på YouTube eller via prenumerations-feeden. Sedan så har ett antal sett videon via min blogg också och än så länge så har jag fått en visning var från Gmail respektive Facebook.
Sånt där tycker jag är lite spännande. Jag vill ju veta mer...

Nåväl, vi ska inte bli långrandiga då det är dags att jobba. Här kommer reprisen på gårdagens vlogg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar