2019-04-29

Gårdagens fincykling i Genarp

Hej och god morgon från Falun!

Ny dag, nya vecka och nya... Nej. Det är en helt vanlig måndag och jag är trött. Men vi gör det bästa av det vi har och i eftermiddag får jag hänga med mina barn igen.

Igår var Linda och jag ut till Genarp en sväng för att hoja lite. Vi körde Häckebergarundan och det är väl så fint att vara ute i naturen. Tänkte en del på det när jag åkte tåg i fredags (och även lite igår) att jag borde vara ute mer i naturen. Nu såg jag inte mygg, flugor, myror och annat skit genom tågfönstret, men det ser så vackert ut vårt skogrika land. Det borde jag uppleva mer av.

Nåväl, tillbaka till gårdagens cykeltur. Vi cyklade runt där. Jag hade bra grundstyrka och kände mig hyfsat snabb utan att vara sprättig och pigg. Tekniken satt där den skulle. Körde låg distansintensitet men tyckte ändå att det rullade på hyfsat. Efter skogsturen så ville jag köra lite mer så vi kom överens om att jag cyklade hem och hon tog bilen. På så vis fick jag i alla fall ihop lite över två och en halv timme i sadeln.

Lite seg i kroppen, har varit det ett tag nu. Hoppas att det går över snart. Det var vackert ute och jag hade toppsällskap, så dumt att klaga. Känns som om det kan bli en bra säsong det här.

Lite Genarp-cykling.

Ser ni rådjuren?

Det är givetvis lättast att fota på grusvägar, men det mesta var stigcykling igår.

Rapsfält men inga baggar, än.

Så himla smidigt det här med banor i Garmin. Något jag använder ganska ofta när jag ska köra landsväg utanför hemmaplan. Kunde öppna Garmin Connect-appen i telefonen, välja vart jag skulle och fick en rutt ritad. Tankade över rutten från telefonen till cykeldatorn och sedan behövde jag bara följa det lila sträcket tills jag kom hem. Sjukt smidigt ju!