Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-10-17

Löpning och en återställare på Wattbiken

Hej och god morgon!

Så kul att just du väljer att läsa vad jag har att skriva idag.

Idag är vi halvvägs genom veckan, lillördag och allt. Igår firade jag jul och jag tror faktiskt att jag också idag får anledning att fira hjul. Vi får se om jag har något skoj att skriva hem om i eftermiddag/kväll. Just i eftermiddag/kväll så tänkte jag annars bygga ihop den cross som kom hit igår. Så att den sedan är körklar till imorgon bitti då det ska sliras Le Peloton i faluskogarna.

Igår kväll så ägnade jag mig lite åt fysisk aktivitet, det blev en kortare löprunda och för att inte stelna ihop totalt så körde jag lite Wattbike efteråt.

När det kom till löpningen så försökte jag hålla igen på både intensitet och distans, det blev till slut lite drygt 5 kilometer på lite drygt 26 minuter. Blandat asfalt och grus. 140 i snittpuls och 171 i löpkadens, 1.15 i steglängd och ett tempo på 5:05 min/km. Dessa siffror kanske inte säger er speciellt mycket men jag noterar dom här ändå, så kan jag se hur/om jag utvecklas något framöver.
Gårdagens löpning.

Det där var alltså ett första steg mot att jag om några veckor ska springa något lopp. Oklart vilket än så länge.

När jag kom hem så bytte jag om och hoppade i ett par cykelbyxor. Riggade Wattbiken och datorn (med sladden i väggen!) och körde ett Zwift-race. Platt bana och ganska stor klunga, jag försökte att ta i så lite som möjligt men ändå hänga med. Av dom 42 som fick resultat så blev jag sjua. Lite besviken känsla efteråt då jag ju åkte och sparade mig till spurten genom hela loppet och sedan hade jag ändå inte det som krävdes för ett toppresultat.
Där har jag precis passerat målet med en puls på 188 (97% av max).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar