Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-10-01

Cyklade två gånger igår



Hej och god morgon på er!

Det där var två bilder från igår det. I den ena var jag på väg (från tåget) och på den andra så var jag framme vid målet.

Vi hade ju lite av en transportdag från Lidingö igår. Efter frukost och utcheckning så styrde vi mot Norrköping. Innan vi kom fram till Norrköping så hann vi dock med att plocka några kantareller. Väl i stan sedan så gick vi runt en runda, såg en galleria nyöppnas och åt lunch på Lingon. Ett fikastopp utan fika på stationen och sedan tog jag tåget därifrån och Linda bilen söderut. Att jag tog tåget just från Norrköping var bland annat för att därifrån kunde jag åka Tåg i Bergslagen, som låter en ta med sig cykeln på tåget. Där har SJ en del att lära. Totalt fyra cyklar åkte på samma tåg.

När jag kom hem så blev det full fart med att komma i ordning för att köra lite Zwift-race. Träningslusten var hög efter tre raka vilodagar. Det blev ett handikapp-race där A-gruppen startar sist och jagar övriga grupper. Vi körde fyra varv och på slutet av det sista varvet så lyckades vi komma ikapp täten. Sedan drog Adam Webb en (dryg) kilometerattack och jag försökte förtvivlat gå med. Klarade inte riktigt det utan var hela tiden några meter efter. Lyckades dock korsa mållinjen som tvåa vilket jag var nöjd med.

Funderar lite kring vinterträningen också. Det börjar ju bli dags nu. Denna vinter ska jag åka Vasaloppet, vilket ju ger en extra krydda åt vinterträningen. Men än så kör jag vidare på ostrukturerad träning så här efter säsongen. Är hur som helst riktigt sugen på att ladda inför ännu en säsong med cykeltävlingar!

Nu ska jag göra mig redo för att cykla till jobbet, vi hörs i kväll igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar