Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-10-24

Mankans nattcup #3

Hej och god morgon, kära cykelvänner!

Igår så var jag iväg till Högbo igen för att ställa upp i deltävling #3 av Mankans nattcup. Nästa vecka är det final också, så det blir sista chansen för i år om man vill köra nattcup.

Trots att jag hällde ut ett glas vatten över en kollegas tangentbord precis när jag skulle till att åka från jobbet och att jag stannade till på Hofors Sparköp så hann jag i god tid fram till Högbo igår. Fixade i ordning hojen, bytte om på parkeringsplatsen och värmde upp ett varv innan start.

Starten sen då. Vet inte om jag är dålig eller alla andra är jättesnabba, men kom iväg som sjua, låg ett tag åtta innan jag lyckades ta mig framåt igen. Körde snabbast på sista varvet och tog en gubbe där. Kom också mycket närmre trean och fyran i loppet men jag fick nöja mig med en femteplats. Igen. Hade det varit ett varv till så...


Spelade in en liten video också med snack i inledningen av videon, följt av själva tävlingen i sin helhet och så avslutar jag med några ord också.Kommer senare.


2 kommentarer:

  1. Vad använder du för belysning? Verkar lysa riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På styret hade jag en Kryptonite-lampa och på huvudet en från MAgic Shine.

      Radera