Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-28

Försök på drömgränsen, vinst på Zwift och översvämningar i Falun

Hej och god lördagskväll!

Idag så har jag tränat på Monarken, lite intervaller eller vad man ska kalla det. Hade faktiskt tänkt mig att köra fyror, göra ett försök på att slå rekordet på 392 monarkwatt. Råkade tyvärr få hybris och tog en bit in i första intervallen sikte på drömgränsen 400 watt. Som längst har jag fixat 400 watt i 4 minuter och 17 sekunder, så det är ju inget jag brukar göra. Gånger fyra. Men hellre sikta högt och försöka, än att bara köra på det jag kan hela tiden. 

Första fyran gick faktiskt över förväntan. I den andra fyran så började däremot benen surna ihop rätt rejält. I tredje fyran på 400 watt så kom jag bara 47 sekunder innan jag gav upp. Men, jag fixade drygt halva passet på drömnivån, inte "bara" rekordnivån. Hade jag kört närmre rekordet så hade det kanske gått vägen idag. Nu sprängde jag mig, men det var ändå en bra känsla. Så här stark har jag aldrig varit förr. Jag startade Zwift, såg att en 2 km tempotävling skulle starta med kort varsel, perfekt!

Mitt första tempolopp på Zwift och det blev en seger, före en ZADA-godkänd cyklist vid namn Shawn Gray. Då såg jag till att hålla 400 monarkwatt rakt igenom också. Gött så. Fick därmed ihop 2:47 till på 400 watt. Efter tre minuter så startade ett event på Zwift som jag startade i men efter en minut till på 400 watt där så slog jag av. 

Totalt 12½ minut på 400 watt idag, det är ändå bra för att vara jag! 
Winning!

Nu på kvällen så har vi kollat på lite översvämningar här i stan, samt fikat.
Mycket vatten är det.

I morse så la jag ut en ny vlog också, kika på den här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar